tisdag, oktober 04, 2011

Körkort del 2

Jag har fått en hel del förfrågningar angående det här med att köpa körkort, vissa verkar inte förstått att jag varken kan eller vill hjälpa till med att köpa ryska körkort. Även om jag hade kunnat köpa körkort så hade det inte blivit några EU-körkort, detta då Ryssland inte ligger EU och således inte har EU-körkort. Då ämnet engagerar så tänkte jag bjuda på fortsättning om hur man fixar körkort i Ryssland.
Såg den här länken på Facebook http://www.autotut.ru/driving/abc/Posadka_v_avto/ jag vet inte hur representativ den är för ryska körskolor men...........Det är en guide till hur man sätter sig i bilen, hur man stiger in i bilen på rätt sätt.
En kort sammanfattning.
1. ) Öppna bildörren med vänster hand, öppnar man dörren med höger får man problem längre fram.
2. ) Försök inte gå in med huvudet före i bilen, sätt dig inte heller med ryggen först och benen utanför bilen.
3. ) Efter att man framgångsrikt satt sig i bilen så ska man inte glömma att stänga dörren efter sig, ja antar att de menar att man ska stänga den innifrån. Jag är dock inte helt säker.
4. ) Sedan följer en mindre doktorsavhandling av hur man ställer in sin stol, speglar med mera. Radion gllöms bort.