måndag, maj 15, 2006

Kommunalarbete

Jag har inte skött mig, jag har inte uppdaterat bloggen på länge. Det ska bli ändring på det, ska slänga in lite inlägg här i rask takt. Börjar med att försöka muntra upp stämningen lite.

Den nedanstående bilden är resultat av vad tre män lyckades åstadkomma på tre veckor. Jag tvivlar inte en sekund när jag säger att jag hade kunnat göra det på en vecka, fast å andra sidan hade jag väl varit för effektiv då och någon hade hindrat mig. Det hade ju inte sett bra ut om jag hade varit för effektiv. Mitt favoritexempel på kommunalarbete är annars den gången jag såg tre stycken (kanske lyckotal?) samla ihop löv med hjälp av två kvastar av grenar och en stor grävmaskin. Damerna gick före och sopade efter kom mannen körande i sin grävmaskin, löfen samlades ihop och lades i skopan. Snacka om slöseri med resurser. Kommunalarbete finns det även gott om i Sverige men att samla ihop löv med en grävskopa det har jag ännu inte sett.

Ni som inte förstått vad dettaärför underbar sak, det är någon slags ventilation.