måndag, januari 16, 2006

Kallt?

Ni kanske har funderat över hur det kan komma sig att jag lever fortfarande, jag bor trots allt i Moskva och här är det kallt och jag har ju inte begåvats med något vidare underhudsfett. Jag måste dock krossa era illusioner, det är milt i Moskva. Jag kan inte komma på ett enstaka tillfälle då det har varit kallare än minus tio grader i Moskva. Det är faktiskt bara en gång då jag har frusit i Ryssland och det var i Arkhangelsk. Där var det kallt som tur var så köpte jag mig ett par ordentliga vantar, sen frös jag bara om resten av kroppen.

Nu har de faktiskt rapporterat att det ska bli kallt på riktigt i Moskva, det sägs att det på onsdag ska bli så kallt som 29 minusgrader. Jag tror inte på det. Det kommer säkert bli likadant som alltid, det blir max minus tio och ryssarna kommer klaga på att det är kallt. De gör de alltid, jag förstår inte att de bor i Ryssland. De borde flytta till något varmare land. Här klagas det alltid på att det är kallt, även när det inte är det. När jag var i Åre så var det första jag gjorde att diskret skruva ner värmen på elementen från omänskliga 25 till det lite mer humana 20. Resten av veckan försökte jag sova med öppet fönster, jag lyckades men varje morgon var det någon som klagade att det var kallt i huset. Det är ju precis som en egyptier skulle klaga på att det är varmt när det är 30 grader varmt

Får se hur det blir i övermorgon. Ena bilden är från Arkhangelsk och den andra är inte på riktig, ni får själva gissa vilken som är riktig.

3 Comments:

Blogger Martin said...

Idag var det minus 29 när jag gick till arbetet. Imorgon ska det bli minus 37 fast det tror jag inte på.

januari 18, 2006  
Anonymous Anonym said...

Var det verkligen så kallt? Min gamla faster Gerd har tydligen hört på några nyheter om kylan och då tänkte hon på dig och undrade, när jag ringde henne, om du frös mycket. Samtidigt sa hon att du väl har tillräckligt med varma kläder med dig från Sverige!

januari 18, 2006  
Anonymous Anonym said...

tja. jag hörde på nyheterna igår att dom hade tvingat en del företag att stänga och släckt alla reklam skylter i moskva för att spara på elen. pga av kylan då.

januari 19, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home