torsdag, september 15, 2005

Ny skiva av TATU

Jag har vetat den glädjande nyheten i flera veckor, men först nu ska jag dela med mig av denna livsnödbändiga uppgift. TATU kommer den femte oktober släppa ett nytt album i Japan, den 17-18 oktober får resten av världen njuta av det. Johan N berättade för mig att nyheten även kommit till Sverige, igår stod på text-Tv. Jag har hört en singel av albumet, på engelska. Jag tror och hoppas att det kommer även en rysk version. Gör det inte det så är blir jag besviken, arg och ledsen. Jag kommer deppa i säkert en vecka. Så bra som robotlåten kommer ingen låt komma upp i , men är det bara på engelska så är det inte lönt att lyssna. Det kommer vara ren hädelse att säga TATU, nytt album och robotlåten i samma mening. Spöstraff kommer utdelas.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om jag som planerat kommer på besök i november, kommer skivan mao ligga 1:a på istorna, låtarna spelas på alla klubbar :) Livet är underbart

september 15, 2005  
Anonymous Anonym said...

den lär ju vara kass

september 16, 2005  
Anonymous Anonym said...

tsss... Du är för ung för att förstå det den komplexa helheten som Tatu innebär...

september 16, 2005  
Blogger Martin said...

Det sägs att blod är tjockare än vatten, men i detta fall struntar jag i det. TATU har gjort en grym skiva och förhoppningsvis har de gjort en till som vi snart får avnujta.

Passa dig Johan så jag inte låter dig strafflyssna på TATU när jag kommer hem till jul.

september 16, 2005  
Anonymous Anonym said...

Om du menar mig ser jag fram emot det ;)

september 16, 2005  
Anonymous Anonym said...

Intressant, men jag vet faktiskt inte vad TATU är. Kanske kan man få lite ytterligare info! Agneta

september 17, 2005  
Blogger Martin said...

TATU är en rysk popgrupp bestående av två tjejer, de hade för några år sedan även stora framgångar i västvärlden. Vad väldigt få månniskor inte förstod var att de ryska versionerna av låtarna är mycket bättre. Den bästa låten kom aldrig ens till Europa. Anledningen till att de fick så stor uppmärksamhet är att de är lesbiska. Efter ett tag skaffade sig den ena en pojkvän och senare även ett barn, hur det går till förstår jag inte.

september 19, 2005  
Blogger Martin said...

Det var jag. Ska snart lägga upp en beskrivning av det på bloggen.

september 19, 2005  
Anonymous Anonym said...

Om jag inte minns fel fanns det en
Jazrestaurang i Gamla Stan i Stockholm mellan 1770-75 som hete TATU. Där såg jag Fred Åkerström och Cornelis Wreijsvik uppträda samtidigt. Är det samma "stuk" på dessa ryska damer?

september 22, 2005  
Anonymous Anonym said...

Toalettdyk blir farofyllt
Ekot 21:27 | torsdag 22 september 2005
Ryskt reningsverk ska rädda Östersjön
Efter tio år och 100 miljoner svenska kronor i bistånd öppnades på torsdagen Sydvästra vattenreningsverket i S:t Petersburg.
Det är ett reningsverk som på sikt kan rädda Östersjön från övergödning genom att utsläppen av fosfor minskas med 370 ton om året, rapporterar SR:s Rysslandskorrespondet.
Vid invigningen deltog Rysslands president Vladimir Putin, Finlands president Tarja Halonen och Sveriges statsminister Göran Persson.


Vilket kafferep!

Vama hälsningar från Anders o Lotta o Katja, Sara o Magnus

september 23, 2005  
Anonymous Anonym said...

Nu halkade vi in på reningsverket i St. Petersburg.
Vår servicetekniker Håkan, var där till lördagen innan. För att hinna bli klar innan Vladimir kom fick han städsla två ryssar och betala dom i USD. Det blev så tajt p.g.a. att våra prylar fastnade i ryska tullen, p.g.a. att Vladimirs pojkar hade en rasia mot ryska tullverket,
dom letade efter mobiltelefoner från väst. Så all normal förtullning fick ligga på is.
Natten till lördagen såg Håkan folk stjäla utrullad gräsmatta vid verkets entre.

september 23, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home